סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: היפה והלברק / מיכאל אלבוים (דור 3)

דַלַבְרָק (דל+לברק) ~> אֶסְתֵרַנֵן (אסתר+תרנן)

רגע לפני שאתם ניגשים לספר על יציאת מצרים, חשוב שתכירו את מי ששט בנילוס כל אותה עת, דג עלוב וחלש שמזכיר לנו את הקסמנון מהדור הראשון, Feebas, הלחם של Feeble (חלש) לצד Bass (דג לברק), וביפנית hinbasu, הלחם של hin (עני, עלוב) לצד לברק. נלחים את דל עם לברק ונקבל דלברק.

ההתפתחות המקסימה של הדלברק מגיעה עם מספיק יופי בתחרויות במשחקים, והיא שונה כמו שהלווייטורף שונה מהקסמנון. קוראים לה Milotic, הלחם של Milo (ונוס ממילו, פסל של האלה היוונית אפרודיטה שמסמל יופי), לצד Aquatic (ימי), Melodic (מוזיקלי), Exotic (אקזוטי) או Lotic (מערכת אקולוגית של נהרות). ביפנית קוראים לכיסלצת mirokarosu, הלחם של מילו לצד Kalloni (יופי ביוונית), Charis (ביוונית יופי, חן, חסד, עידון, אלגנטיות) או Charites (החאריטות, שלוש אלות במיתולוגיה היוונית שסימלו יופי, חן, פריון ואומנויות).

עכשיו כשסיימנו עם זה, אנחנו יודעים שיש לנו אלות שמסמלות יופי, יש לנו מוזיקה, יש לנו ים, ועוד ועוד. חשבתי על התרגום הזה שלושה ימים עד שפיצחתי אותו. בסוף לקחתי את אסתר ממגילת אסתר, שהייתה ידועה ביופי שלה, לצד המילה תרנן שמסמלת שירה ויופי, והשם שהתקבל הוא אסתרנן. המילה תורן קשורה לים, וכך נוצר שם יפה שמתאים לכיסלצת ומתאר את הקול ואת המראה שלה, שם עמוק ומסתורי כמו הכיסלצת.

מבלים בים סוף:

ונוס ממילו:
https://he.wikipedia.org/wiki/ונוס_ממילו

החאריטות:
https://he.wikipedia.org/wiki/חאריטות

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *