סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: פעמוני רוח / מיכאל אלבוים (דור 3)

שְׁמַעֲמוֹן (שמע+פעמון) ~> צִלְצָמוֹן (צלצול+פעמון)

הכיסלצת של היום מגיעה מהדור הרביעי, והיא Chingling, הלחם של Chime (פעמון) לצד Jingling (צלצול פעמון) או Youngling (צעיר). ביפנית קראו לכיסלצת riishan, הלחם של rin (פעמון קטן) לצד rinrin או shanshan (תצלילים יפניים של פעמונים מסוגים שונים), ויכול להיות קשור למילה Listen (תקשיב, תשמע).

אני אלך רחוק יותר ואומר שיש קשר לפיה Navi מהמשחק The Legend of Zelda: Ocarina of Time, שנוהגת לצעוק LISTEN על השחקן. זו לא תהיה הפעם הראשונה שנינטנדו לוקחים השראה לכיסלצות מהמשחקים האחרים שלהם. בכל אופן, נלחים את שמע עם פעמון ונקבלים שמעמון.

עבור ההתפתחות נחזור לדור השלישי, והיא Chimecho, הלחם של Chime (פעמון) לצד Echo (הד), או ביפנית chiriin, הלחם של chirinchirin (תצליל יפני של פעמוני רוח) לצד fuurin (פעמון רוח). אין לנו מילה ברורה לפעמון רוח, אבל נוכל להמציא אחת, פעמוח… לא, לא, אנחנו נמצא שם טוב יותר. אולי נלחים את צלצול ופעמון ונקבל צלצון או פעמול…

אולי אפשר להשתמש במשב במקום ברוח, ואז נקבל פעמונושב או פעמשב, אבל אני עדיין לא שלם עם השמות האלו. המילה הד גם לא עוזרת לנו כאן. ומכיוון שפעמול נשמע כמו תרופה ופעמוח פשוט נשמע רע, לא נשארה לנו ברירה אלא להשתמש בצלצון. ובאופן חד פעמי, כדי לשפר ולהבהיר את השם, נוסיף את האות מ"ם של פעמון ונקבל צלצמון.

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *