סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: ענקים מלכותיים / מיכאל אלבוים (דור 3)

סֶלַכוּתִי (סלע+מלכותי)

קֶרַכוּתִי (שלג+מלכותי)

פְּלָכוּתִי (ברזל+מלכותי)

נַפִילְכוּתִי (נפיל+מלכותי)

זה הרגע הגדול! כיסלצות אגדיות! אני לא מאמין שכבר הגענו לכאן, ממש עוד מעט נסיים גם עם הדור השלישי. הכיסלצות של היום הן Regirock, Regice ו-Registeel, לצד הכיסלצת הענקית Regigigas מהדור הרביעי, אותם השמות באנגלית וביפנית. מדובר בהלחמים של Regi עם סלע, קרח, פלדה וענק (נפיל), אבל קודם כול אנחנו צריכים להבין מה זה בכלל רג'י.

ובכן, לפי המילון, המונח רג'י מגיע מלטינית ואומר: לשלוט, למלוך, למשול, לפקח, לבקר, להסדיר וכדומה. זה יכול גם לומר מלכותי, ולכן השמות הראשונים שנתתי לכיסלצות היום מלכיסלע, מלכיקרח, מלכיפלדה ומלכינפיל – על משקל מלכישוע. אבל אם נצליח להשתמש במילים נרדפות לסלע, קרח, פלדה ונפיל, אולי נוכל למצוא מילה אחת שתשלוט בכולן.

דוגמה ראשונה הייתה מלך: סֶלֶךְ (סלע+מלך), שֶׁלֶךְ (+שלג), בַּרְזֶלֶךְ (+ברזל) ונַפִילֶךְ (+נפיל), אבל זה עוד צריך שיוף. ישבתי וחשבתי וניסיתי להלחים את המילה מלכותי במקום מלך, וגיליתי שבמילים סלע, קרח, פלדה ונפיל יש כבר את כל מה שאנחנו צריכים!

האות למ"ד מקשרת את סלע ומלכותי כדי ליצור סלכותי; האותיות חי"ת וכ"ף מקשרות את קרח ומלכותי כדי ליצור קרכותי; האות למ"ד נותנת לנו ברזלכותי או פלכותי, והעדפתי להישאר עם המילה המקורית, Steel (פלדה); והאות למ"ד שוב מקשרת לנו את נפיל ומלכותי כדי ליצור נפילכותי.

המילה מלכותי מתאימה כאן, כי היא נותנת לנו תזכורת ממילים מעניינות אחרות כמו מלאכותי (מדובר בגלמים) או איכותי (כי מדובר בכיסלצות אגדיות), וכך נוצרו הלחמים שלדעתי, באופן אישי, טובים יותר מהשמות המקוריים.

שלושה ענקים:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

5 תגובות

  1. שניכם צודקים.
    1. הם אמורים להיות פה.
    2. התוכן הזה נכתב לפני שנים.
    וזה ההסבר למה הם לא כלולים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *