סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

עלייתו ונפילתו של אתר פוקימון מפלצות כיס: שנת 2013!

שנת 2013 נפתחה בחוסר וודאות לאחר העזיבה של אוהד. זמן לא רב לאחר מכן, גם יונתן עזב. חשבתי שזה הסוף. למזלי, את הנעליים הגדולות שלהם מילאו אנשים כמו גלעד, שהיה אחראי למדריך "פוקימון קריסטל", יהודה שהיה אחראי ל"פרויקט חייקו" ונסטי שהצטרפה והוסיפה כוח נשי לאתר. זו הייתה תקופה מאוד מרגשת באתר, רעיונות צצו, דור 6 של פוקימון XY הפציע והפרויקטים לא הפסיקו להגיע.

כדי להראות את היצירתיות שהייתה לנו, שלמען האמת מפתיעה אותי גם היום, אציג בפניכם כמה כותרות של דברים שפורסמו אז: "סקר הבחירות הגדול של אתר פוקימון: מפלצות כיס", "נבואת בני המאיה: מה יקרה בעוד ארבע שנים?", "ספיישל פורים: איך להתחפש לאש קטצ'אם מפוקימון בפחות מ100 ש"ח?", "צייר את החיים שלך – פוקימון: מפלצות כיס", "משחק העיר לבנדר", ועוד. כמובן שהיינו צריכים גם לפרסם פרויקטים רגילים, כמו: "המדריך המלא לסיום המשחקים פוקימון שחור 2, ולבן 2", סיקור העונה החמישית של פוקימון, כרך 7 של המנגה ואחרים.

אבל הדבר המיוחד באמת היה ההירתמות של האנשים לטובת הרעיון הזה של אתר קהילתי. אלון התחיל לכתוב כתבות באתר, כאשר אחת מהן הייתה – "25 תיאורים מוזרים, הזויים וחולניים של פוקימונים". אוהד עזר לי לכתוב את פינת "בעד ונגד" לאורך כל השנה (רגע, לא רשמת שהוא עזב?), נסטי פתחה את הפרויקט האישי שלה – "הפרויקט של אנסטסיה" ובו היא פרסמה פייקמונים משלה, הרבה לפני מחוז מפלצות כיס, אני קיבלתי השראה רבה מהאנשים שהקפתי סביבי והתחלתי לחשוב על רעיונות מבדרים לרשומות כמו: "10 דרכים להתחמק מהבן שלך", "טקס המפלצתון", "טורניר בחירת הדמות המצוירת האהובה ביותר", "מתיחת אחד באפריל" ובה מילאתי את האתר בפרסומות, מה שהפיל את כולם בפח!

זו הייתה תקופה כל כך טובה שבשלב מסוים אפילו אוהד חזר, והמשיך את המדריך ל"פוקימון אדום אש", לצד זה נסטי עזרה לי להרים את תערוכת הציורים הראשונה של האתר, מה שהפך בין רגע להצלחה ולמסורת באתר. קיבלנו פניות לעבוד לצד גופים אחרים, כמו משחק הדפדפן "זירת הפוקימון" שפרסמו אצלנו את המשחק שלהם, וכמו חנות "גיימסטיישן" שהביאה הנחה לגולשי האתר בקניית המשחקים XY, היה אפילו ניסיון לחבר את האתר לפורום "MyForum" (פוקימונ'ס לשעבר). מהר מאוד הגענו ל100,000 מבקרים באתר.

אבל לא הכל היה מושלם. יום אחד גיליתי שהאתר "פוקימון ישראל" מתחיל לשים לב להצלחה שלנו, וכמו בכל תחרות, גם הם רצו חלק מהעוגה. אבל בהיעדר יצירתיות, כוח אדם או מוטיבציה להצליח בזכות עצמך, הם פנו לדבר היחידי שהם יכלו לחשוב עליו – גניבה. הם פרסמו את הסקופים שאנחנו פרסמנו, הם העתיקו את המדריך שגלעד כתב על איך משחקים בTCG, הם אפילו הלכו למשחק הדפדפן שהתחרה ב"זירת הפוקימון" ועשו איתם הסכם, בדיוק כמונו. זה היה מביך.

אבל אנחנו לא הסתכלנו לאחור, התחלנו לפרסם עוד ועוד פרויקטים, הצטרפו אלינו עוד ועוד אנשים, וזה רק דרבן אותנו להצליח עוד יותר. לדוגמה, אייל התחיל לכתוב סדרה של כתבות באתר, כשהבולטות ביניהן היו: "טריוויה מעניינת על פוקימון", "ההיסטוריה של הפוקדורים", "הקשר המדהים בין לוגיה ללטיאוס" ומאוחר יותר הוא גם פרסם סיפור משלו. איגור הצטרף לאתר והתחיל לעבוד על "מדריך המתקפות המלא", הוא גם סיפק לאתר הורדות למשחקי פוקימון רשמיים וגם כאלה שלא היו רשמיים, מאוחר יותר הוא גם כתב לאתר את "מדריך היכולות המלא".

בשלב הזה, אני כנראה שוב חוויתי המון אנרגיה טובה ולא מעט השראה, ותרגמתי את "סיפורו של מיוטו החדש", חגגנו שנה לערוץ היוטיוב של האתר, עם אוהד (רגע, הוא לא פרש?), עזרתי לקדם את ליגת הקלפים שנערכה אז בפריק, ערכתי את פינת החידות הראשונה: "ניבים ופתגמים עבריים", בניתי את המילון העברי האנגלי של פוקימון, סיימתי לפרסם את הדור הראשון בפוקידע, המצאתי את ה"פוקי-מגזין" ואת ה"משחקייה", תרגמתי את הכתבה האל-מותית "היזהרו מהפוקי-מאניה", הבאתי את דב סגול לכתוב את "משטרת האופנה מתלבשת על אש קטצ'אם" ועוד.

ההצלחה שנבנתה באתר מהר מאוד הובילה לפסגה כאשר לקחתי חלק בכנס נאסטו קון 2013, שם העברתי את ההרצאה הראשונה שלי – "פוקימון בראי הזמן". זו הייתה הפעם הראשונה שחשפתי את עצמי במובן הזה והפעם הראשונה שהעברתי הרצאה בכלל. מה שהלך שם היה פשוט קסם שאני לא יכול לתאר. אנשים באו לראות אותי מדבר, צחקו כשסיפרתי בדיחות, השתתפו כששאלתי שאלות וזה היה פשוט מדהים. ככל הנראה שזה הרגע שבו הבנתי שאני רוצה לעשות משהו בתחום. להזכירכם: היום אנחנו עומדים כשמאחורינו 7 כנסים ואני מורה בהכשרתי. אז תודה רבה לרומי שנתנה לי את ההזדמנות הזו ולכל מי שהיה שותף לחוויה ההיא.

ההשלכות של הכניסה שלי לעולם הכנסים והגדילה של האתר הביאו גם אחרים לקחת את הצעד הזה, לדוגמה: נקסוס פתחו ליגת קלפים – אותה עזרתי לפרסם, נפתחה ליגת XY בפורום בנדיטו, היה ניסיון לעשות מפגש 3DS על ידי יוסי ג', נערך טורניר חנוכה, כנס אנימה קון הודיע שיכניס תכנים של פוקימון לתוכנייה, ועוד.

אני מצדי ראיתי את עצמי חוזר להפקת תכנים כתובים, חלקם רציניים, חלקם הומוריסטיים, וביניהם ניתן למצוא את העצומה שלנו לתת לקנגסקאן התפתחות, רשומה בידורית על "איך המציאו את התפתחות מגה", רשומות בידוריות הפכו להיות פינה קבועה באתר, עשינו עוד מתיחה – והפעם עבדנו עליכם שאנחנו סוגרים את האתר – ושוב, כולם נפלו בזה. אוהד העמיד ספיישלים על ימין ועל שמאל, לדוגמה: "פוקימון דורות". אני כתבתי את הטקסט הראשון למבוגרים באתר – "בלוג: מאמנת פוקימוני X".

לצד זה, התחלנו לקבל עשרות תכנים מאחרים וכולם קיבלו במה באתר: "הרפתקאותיו של ריולו וחבריו" / טליה, "מכון לא מתפקד" / אריאל, "מאמן באטרף" / אוהד (אחר), "סטנד אפ XY" / יואב, "חיקויים של פוקימון" / נסטי, "דברים קריפים / על טבעיים / מוזרים בפוקימון" / איגור, הכתבה "הרסת לי את הילדות" / משה, פינת "שחק אותה כמו ShOwDoWn" / אלעד, ועוד.

אפשר לומר שבלעדי הקהילה, האנשים, התרומה, הפעילות, החברויות, ושנת 2013 בכללי, האתר לא היה גדל להיות מה שהוא כיום. וגם אם האתר ייסגר בספטמבר 2021, זה לא ישנה את מה שאני חושב וזה שלכל אחד מהשמות שמופיעים כאן מגיעה הכרת תודה ענקית על מה שהוא עשה. אז בהזדמנות הזו אני רוצה להודות לכם – תודה רבה מאוד! בלעדיכם כל זה לא היה מתאפשר!

פוסטים קשורים

32 תגובות

  1. ומה זאת אומרת גם אם האתר יסגר אתה שוקל שוב את האפשרות להשאיר את האתר פתוח?

    (בבקשה שכן??????????)

  2. וחברה צריך יותר תגובות כדי להגיע ללפחות 120 תגובות עם כל הרשומות שיצאו מתחילת השבוע כדי שיניה בממוצע 10.

  3. חבל ממש שהאתר עומד על סף סגירה אבל לפחות הספקתי להיות חלק ממנו בזמן שהתאפשר לי

  4. זה מאוד מרגש, זה אתר ממש מדהים ואני נהנה כל יום להיכנס ולראות את מה שאתם מפרסמים. גם אם תסגור, תמשיך להיות מדהים ותמשיך ליצור דברים גדולים כמו האתר הזה.

  5. זוכרים את הכתבה שבה סיפרתם לנו שפוקימון ישראל גונב מהאתר ובאזור התגובות מישהו מפוקימון ישראל כתב "לדעתי הם לא כאלה גנבים" כאילו הוא מצפה לעבוד על מישהו

  6. שמעו כדי להחזיק את האתר צריך 4000 שקל בחודש אני צריך רשימה של לפחות 10 גולשים שמוכנים לתרום פעם בחודש 200 שקל וזאת הסיבה שהיטמן לא רוצה להעביר לנו את הפיקוד על האתר.

  7. טיקרןערלךקיעחכעח עיני אני יעשה הכל כדי להציל את האתר אפילו להרוג את אמא שלי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. אספריטזי השם שלך הוא על שם הפוקימון ספריטזי?
    אולי לא אזכור איפה כתבתי את זה אז תעני ברשומה של ספריטזי

  9. השם שלה זה שילוב של שלושת הפוקימונים הכי אהובים עליה אספיון ספיריטזי ועוד אחד שאני לא זוכר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *