סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

כתבה בלעדית: פוקימונים כפי שמעולם לא הכרתם!

מראה הפוקימונים
בדורות 3, 4, 5 הרבה אנשים התלוננו שחל שינוי ענקי במראה הפוקימונים, לטובה ולרעה, ואמרו שהם כבר לא נראים כמו המקור. יש הסבר לכל המראה החדש שלהם. בהתחלה ראש צוות יוצרי הפוקימונים היו סאטושי טאג'ירי וקן סוגימורי, הם יצרו את הדור הראשון ואת הדור השני, לאחר יצירת המשחק, השניים הפכו להיות פחות מעורבים ביצירת הדורות הבאים והפכו למין מנטורים. עם השנים הצטרפו עוד ועוד מעצבים, והם יצרו פוקימונים כפי שהם ראו לנכון, ובגלל זה יש שינוי גדול במראה של הפוקימונים.

ולמה אני מספר לכם את הסיפור הזה? כדי להסביר לכם מדוע הדור השני והראשון דומים ובעלי מבנה אחיד וגם כדי להראות לכם שהדור הראשון והשני הם בעצם דור אחד שלם שפשוט חצי ממנו נדחה לכמה שנים מאוחר יותר.

על פי ראיון שנערך עם אחד מיוצרי המשחק הראשון של פוקימון, בשנת 1990 נאמר כי במשחק יהיו 190 פוקימונים, אבל בסופו של דבר יצאו רק 150 וכל השאר הפכו לגליץ'. לאחר שיצאו משחקי פוקימון ירוק ואדום לשוק והפכו להצלחה גדולה, החליטו ליצור את משחק ההמשך. אומנם מספר פוקימונים בדור השני כבר היו מוכנים, אבל יוצרי פוקימון היו צריכים ליצור גם פוקימונים התחלתיים שיהיו לדור החדש, ופה נכנסו העיצובים הראשונים של שלושת ההתחלתיים.

מימין אתם יכולים לראות שזו סקיצה של צ'יקוריטה. היא נקראת האפה, והיא היחידה שהפכה ממש לפוקימון מבין 3 ההתחלתיים הראשוניים שיצרו. באמצע זו הייתה הסקיצה להתחלתי מסוג מים. יש כאלה שטוענים שהוא בכלל היה צריך להיות התת-התפתחות של לפרס, ויש כאלה שאומרים שהוא בכלל סקיצה לפוקימון סיל, אבל בסופו של דבר אף אחת מהאופציות הללו לא נכונה. משמאל זו סקיצה להתחלתי אש. הוא מבוסס ככל הנראה על דב, דבר שיצר השערה שהוא הסקיצה הראשונית של טדיאורסה. יש כאלה שרואים אותו כגרסה האדומה של פיקאצ'ו, וזה מתקשר לסיפור אחר שקשור בפיקאצ'ו ובמריל: בהתחלה כשמריל יצא קראו לו פיקאבלו, והכוונה הייתה שהוא פיקאצ'ו הכחול. כולכם מכירים את שלושת הקופים מהדור החמישי וכיצד לכל אחד מהם יש סוג אחר, אז השמועה מספרת שכך בעצם תכננו לפרסם את הפוקימון פיקאצ'ו, אבל זה לא יצא לפועל.

  

הנה הסקיצה לפוקימון ליידיבה, ואיתו נתן לראות גם סקיצה ליריב במשחקים פוקימון זהב וכסף:

זו סקיצה של מריל:

זו הסקיצה של הפוקימון ג'ירפריג:

זו סקיצה של הפוקימון קווילפיש:

התמונה הזו היא פרסומת ראשונה של המשחקים החדשים, "פוקימון זהב וכסף". במודעה ניתן לראות סקיצה מוקדמת של טיירניטאר והפוקימון שדומה לקלפרי בעל הרבה רגליים הוא לא אחר מאשר סקיצה מוקדמת של היטמונטופ. ועכשיו נעבור לחלק הכי מפתיע ומעניין בתמונה הזו, הביטו בפוקימון צב, הוא נראה לכם מוכר? בדור החמישי יש פוקימון צב בשם טירטוגה ואם תביטו טוב, אתם תראו את הדמיון. אותו פוקימון צב בסוף לא הופיע בדור השני, וכמו מונה שהופיע בכתבה הקודמת, גם הפוקימון הזה נדחה עשר שנים קדימה. מדהים.

זה עוד פוקימון שלא שוחרר באופן רשמי מעולם, אבל יש פוקימון בדור החמישי שמבוסס על הרעיון שעל פיו מבוסס גם הפוקימון הזה. בדור החמישי יש את סוואדל שמבוסס על רעיון של שילוב של חרק ועלה. נכון שאין דמיון בין הפוקימונים וזה בגדר השערה, אבל יש מצב שגם את הפוקימון הזה דחו, ועם השנים פשוט העבירו אותו שיפור או שינוי במבנה.

רמיזות לדור השלישי
במהלך הסרט השלישי ובאחד הפרקים של פוקימון יש רמיזה על הפוקימונים שהולכים להיות בדור השלישי.

זו תמונה מתוך הסרט השלישי של פוקימון, תמונה שהופיעה בספר של מולי ואם תשימו לב אז תראו שהפרפר הזה מזכיר את ביוטיפליי:

עוד תמונה שהופיעה בספר של מולי בסרט השלישי היא התמונה של פוקימון השמש המזכיר את הפוקימון סולרוק:

בפרק "פוקימונים פרה-היסטורים" הופיעו הפסלים האלה, ויש אומרים שהם פרומו לפוקימונים בלטוי וקליידול:

הדור השלישי
ליוצרים של הדור השלישי היה חזון לפנות לקהל בוגר יותר, ולכן הפוקימונים גם נראים מאיימים ורציניים יותר.

זו הסקיצה הראשונית של טורצ'יק. מסתבר שהתכנון המקורי היה שטורצ'יק מתפתח לאש ולמעופף, ולא לאש לוחם. בנוסף לכך, ניתן לראות שיש על טורצ'יק חתיכות של שברי ביצה שממנה הוא בקע, כי הוא מבוסס על אפרוח, אבל גם זה לא יצא לפועל בסוף:

וזה אמור להיות ההתפתחות שלו. כפי שאתם רואים, יש פה שילוב של שני פוקימונים, בלייזיקן ולטיאס, וזו הסקיצה הכי מעניינת בעיני. השאלה המתבקשת היא: אם הוא היה מתוכנן להיות אגדי או התפתחות של טורצ'יק? בסופו של דבר, ההפרדה התרחשה ויצרה שני פוקימונים איכותיים וטובים:

זו סקיצה של טריקו:

הנה סקיצה של גראוודון:

יש עוד כמה אנקדוטות מעניינות בקשר לדור השלישי. אחת מהן היא שג'וניצ'י מסודה, אחד מהאחראים על פיתוח משחקי פוקימון, סיפר בראיון שבתכנון המקורי של משחקי רובי ספיר הם רצו להוריד את ההגבלה לכמות הפוקימונים שאתה יכול להחזיק ביד. כלומר, שנוכל להחזיק אצלנו יותר משישה פוקימונים, אבל זה לא יצא לפועל. דבר נוסף שהם רצו לשנות זה את כמות המתקפות שפוקימון יכול ללמוד, כך שבמקום שפוקימון יוכל ללמוד רק ארבע מתקפות, הוא יוכל ללמוד ביותר, אבל גם זה בוטל. סיפור נוסף הוא שגם בדור השלישי דחו פוקימונים לדורות הבאים. אם לא ידעתם, אז שלוס וגאסטרודון הם פוקימונים שתוכננו להיות בדור השלישי אבל נדחו לדור מאוחר יותר.

הדור הרביעי
גם הדור הרביעי נוצר על הרעיון של למשוך קהל חדש ובוגר יותר, לצערי הרב אין בקושי סקיצות של הדור הזה בגלל שלא חלף מספיק זמן או שלא נאסף מספיק מידע, אבל יש תמונה אחת מעניינת בהקשר הזה. כאשר התחילו לפרסם את הדור הרביעי, יצאו הרבה זיופים שהיטעו את אוהדי הפוקימון, כמו במקרה של התמונה הזו. כצפוי, אין אישור שהיא סקיצה של נינטנדו, אבל בתמונה הזו יש משהו מעניין, היא נחשפה לפני שחשפו את ההתחלתיים של הדור הרביעי, ואז עוד לא ידעו על איזה חיה יהיו מבוססים הפוקימונים מהדור הרביעי, אבל אם תשימו לב, תראו שכל הפוקימונים בתמונה מבוססים בתכלס על אותם חיות שההתחלתיים של הדור הרביעי מבוססים עליהם (התחלתי אש שמבוסס על קוף, התחלתי מים שמבוסס על ציפור שדומה לפינגווין והתחלתי מים בצורת צב).

הדור החמישי
– בתכנון המקורי סוק וטרו היו צריכים להיות בעלי קרניים, כך שיראו כמו שד מתולוגי, אבל בסופו של דבר הרעיון ירד מהפרק בגלל הפחד שהם יראו דומים לשלישיית הקאמי.

– באבולוציה של הפוקימון דיינו תכננו שההתפתחויות שלו יהיו מבוססות על טנקים צבאיים בשילוב עם סוג דרקון, אבל גם רעיון זה בוטל.

סטאנפיסק היה אמור להיות סוג מים וחשמל אבל רעיון זה בוטל עקב כך שהיה כבר פוקימון כזה בדור השני והעדיפו לעשות אותו בעל סוג אחר.

– זוכרים את הסיפור על הפסלים של ריידון והכבוד שנתנו לו על כך שהוא הפוקימון הראשון, אז הנה פסל שנמצא בחדר של איריס בסוף המשחק של "פוקימון שחור ולבן". יש כאלה שאומרים שהוא הסקיצה הראשונית של צ'ריזארד ויש אומרים שהוא פוקימון אגדי שלא עבר את הסלקציה ונשאר כטיוטה על שולחנם של יוצרי פוקימון.

– התמונה של הפוקימון לקוחה מהספח של Capsule Monster. המספר של הפוקימון הזה הוא המספר של ג'יגליפאף בפוקידע, אבל זו לא הסקיצה הראשונית שלו.

סיפור כללי על פוקימון
מסתבר הרעיון של הפוקדורים הגיע ממקום מאוד מפתיע. מכירים את המכונות האלה שאתה מכניס לתוכם שקל ואז יוצא מתוכן כדור מפלסטיק שכאשר פותחים אותו יש בו צעצוע?פעם היו מכונות כאלה גם של פוקימון. אז מסתבר שהכדורים האלה היו הבסיס לרעיון הראשוני של הפוקדורים! מפתיע!

לסיכום
מאחורי פוקימון יש כל כך הרבה סיפורים ומיתוסים. מה שאפשר ללמוד מכל הסיפור זה שפוקימון זו לא המצאה פשוטה והשקיעו בה הרבה מחשבה ותכנון. יש פוקימונים שמבוססים על חיות, אגדות ובעיקר רעיונות גדולים ומיוחדים. עכשיו, בקשר להנחת מוצא שפוקימון זה מוצר לילדים, אני יכול לומר לכם שיש לפוקימון צד אפל. כולם חושבים שזו סדרה לילדים, אבל אם תקראו את התיאורים של הפוקימון בפוקידע או אם תקראו את המנגה, תראו שבפוקימון יש צדדים אפלים, כאלה שמסקרן לדעת עליהם פרטים. לסיכום, כל עוד יהיה ביקוש לכתבות מהסוג הזה, אני אמשיך לכתוב. אני מקווה שהכתבה הזו הייתה טובה בעיניכם ואשמח אם תגיבו, תשאלו שאלות או תשתפו סודות שאתם מכירים על עולם הפוקימונים. תודה.

פוסטים קשורים

28 תגובות

  1. אני שונא את התיאורים של פוקימונים בפוקידע!
    הם מחרידים!
    זה מוציא את היפניות מפוקימון!
    בריסוס עצמי בתרסיס נגד יתושים,זבובים,יפנים וחולירע אחרים,
    kai

  2. מסכים עם היטמן.
    אני דווקא אשמח לראות כתבה של הדברים ה"אפלים" בפוקדע שדיברת עליהם…
    כתבה מעולה ומעניינת!

  3. אתה רוצה לראות כנס לבאלבלופדיה(איך שלא מאייתים את זה)לכל פוקימון שיש.לכולם יש סיפורים מחרידים.
    בחרדה,
    kai

  4. אני לא יודע מאיפה השגת את כל המידע הזה אבל שוב נשארתי פעור פה. גם דברים שלא ידענו וגם רמיזות כמו הפסל בחדר של איריס[או מי שלא אמרת] וכו'. זה כל כך מעניין, וגם הרמיזה על ביוטיפליי למשל. מאיפה השגת תתמונה של ההוא שמזכיר את סוואדל? ולדעתי אחד המעניינים אם לא כהי כאן זה הפוסטר לGS. אגב אין פוקדור כזה בשם GS? בטח קראו לו ככה כי נחשף במשחקים XD
    בכל אופן, רואים שם היטמונטופ מוזר כמו קלפיירי, ואפילו את טורטוגה?!! שדווקא חוסר הצבעים הכחולים והעמידה הזו בסטייל מוציאה אותו טוב יותר! איך הם הרשו לעצמם לפרסם משחק בפוסטר שעוד לא גמור ככה?

  5. יש לי שאלה,אתם יכולים לעשות כתבה על סינדרום לוונדר טאון בבקשה?
    זה יכול להיות נושא ממש מעניין

    או LAVENDER TOWN SYNDROM

  6. אני בשוק! אליעד רק רשם בכתבה שלו שזו השערה, אבל לא, ההסבר של קיובון באמת אומר את כל הסיפור המזוויע על אמא שלו והגולגולת!!!! אם כך זו השערה אמיתית ורצינית שזה תינוק של קנגסקאן! למרות שמוזר שהוא מתפתח לקיובון ולא למן קנגסקאן גדול. בכל אופן לקחת לו את כל העבודה עם הסרטון הזה – סרטון ענק.

  7. MoonlightShinx
    סינדרום לוונדר טאון זה אגדה אורבנית שאין לה הוכחות בכלל, והיא גם לא כתבה שיש לאן להתקדם איתה, יש כמה סיפורים על לוונדר טאון כמו מותו של הרטיקייט של גרי וכל זה אבל עדיין זה בגדר השערה, כשיהיו לי מידע מעניין לעשות כתבת המשך אני אכן אכתוב אחת.

  8. אליעד,אתה צודק אבל מה שהתכוונתי שהוא יעשה נגיד כתבות על CREEPYPASTAS של פוקימון וזה יכול להיות מגניב.

  9. MoonlightShinx – קראתי את הסינדרום וזה מחריד. אולי אתרגם את זה לעברית.

    אביב – אל תשכח שהתיאור של קיובון הוא הפוקימון היתום, כך שהכל מתחבר.

    אורי – הקליפ הזה הוא קריפי ברמות. הם כנראה מתחרים איזה פוקימון יכול לעשות הכי הרבה נזק לילדים מבלי שאף אחד ישים לב לזה.

  10. יש שלושה חלקים והם מלאים בפשוט תיאורים מחרידים של איך אפשר לתאר פוקימונים בצורה הכי מזוויעה או מוזרה שאפשר. אני מציע לכולכם לראות. אגב, כולם הם תיאורים אמייתים מהפוקדקס.

  11. לא סתם על חיפושית,על חיפושית הרקולס(תפגין כבוד!)
    בהשתחוות לפסל של חיפושית הרקולס,
    kai

  12. בסדר, חיפושית הרקולס. האחת שמסוגלת להרים משקל הכבד פי 370 (או 37) ממשקל גופה. שזה לא כל כך הרבה מבחינה אובייקטיבית של בן אדם.

  13. נתנאל זו הכתבה האחרונה בנושא, אין יותר מידע בנושא, אבל אולי בנושאים אחרים יצאו כתבות

  14. דרך אגב שכחת שעוד עובדה שיש פוקימונים שנדחו היא באנימה שיש פוקימונים כמו הוהו וקקליון שהופיעו מוקדם יותר ממשהיו צריכים

  15. לא מגלה- הם לא נדחו, קקליון נצפה לאחר יציאת משחקי הדור השלישי, והו-או, אולי הוא היה מין הקדמה מוקדמת בהקדמיותה של הדור השני, שהעיצובים שלו החלו להירשם בזמן יציאת האנימה.

    אליאד- התחלתי מים בצורת צב? התבלבלת עם דור התיאור של מונה (זה שם מקורי, יש לי עוד שמות לדורות, כמו הדור שבמשחקים הראשונים שלו החבורת דפקטים שקראה לעצמה נינטנדו מחקה את הדורות הקודמים)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *