סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

בעד ונגד: הסיפור של סאטושי טאג'ירי – אמת או מיתוס?

כולם יודעים איך פוקימון הומצא: סאטושי טאג'ירי מעולם לא היה תלמיד מצטיין בלימודים. במקום זה הוא אהב לבלות את זמנו ביער ולאסוף חרקים. כשגדל, פתח את מגזין GameFreak שסיקר משחקי וידאו וספרי קומיקס. מאוחר יותר, הוא חלם כיצד להביא את פוקימוני החרק שלו לחיים בתוך משחק וידאו ש-לו קרא "פוקימון". הסיפור הוא שבנקודה מסוימת בחייו, סאטושי טאג'ירי ראה זוג ילדים משחקים בקונסולת הגיים בוי שלהם זה לצד זה, מה שהוליד את הרעיון להחלפת פוקימונים. כיום אנחנו שמים את העדות הזו על כף המאוזניים.

האם זה באמת קרה או שזה סתם מיתוס שנוצר עם הזמן?

הגיע הזמן שנפתור את הסוגיה הזו אחת ולתמיד. אנו מפרסמים בפניכם את הדעות שלנו על מחלוקת זו. אתם מוזמנים לצרף את דעתכם ואת ההסברים שמוכיחים האם הסיפור הזה אכן קרה, או שמא מדובר בהמצאה גאונית שהפכה עם הזמן לנחלת הכלל?

שיהיה דיון מהנה, פורה ומעניין.

– – – – –

אוהד: לא היה ולא נברא! אני רוצה שתראו לי עכשיו משחק שמחליפים בו דברים שהומצא לפני פוקימון. אתם לא יכולים! יודעים למה? כי אין משחק כזה! פוקימון זה חדשני, המצאה גאונית, ולא חיקוי של משחק שהוא מיתוס ואין לו שום הוכחה ממשית. הכל שטויות ותו לא. בנוסף לכך, שימו לב לרמת האמינות של הסיפור; סאטושי הלך לו סתם ברחוב ופתאום הוא ראה שני ילדים שבמקרה משחקים במשחק ועל בסיס זה הוא מקים את מפעל חייו, ככה סתם במקרה. האם זה נשמע לכם הגיוני? זה נשמע הרבה יותר כמו מיתוס רק כדי להעצים את כל העניין. הרבה יותר הגיוני מבחינתי שהרעיון עלה לו ממשהו אחר. אפילו אם הוא ראה עכבר צהוב או משהו זה יותר אמין מהסיפור הזה.

– – – – –

היטמן: קודם כל, הדברים הכי גאוניים בעולם קורים ביד המקרה: פלסטלינה, דבק מגע, דינמיט, ויאגרה ואפילו צ'יפס בשקית. אנשים פשוט לומדים את הדברים הכי פשוטים מלהביט סביב על העולם וללמוד שהדבר שהם ילכו עד סוף העולם בשבילו – נמצא ממש מתחת לאף שלהם. אותו דבר עם סאטושי טאג'ירי. הוא עבד בחברה שמסקרת משחקי וידאו, וקרוב לוודאי שכשהוא יצא מהעבודה, הילדים של שאר העובדים שיחקו בזה. עכשיו, זה לא שילדים בסין חולים במחלת האדישות, גם הם סקרנים בדיוק כמונו, וזה מה שהוביל אותם לראות לאן החבר שלהם התקדם לעומת איפה הם נמצאים במשחק. כולנו עושים את זה. העניין החשוב הוא שאז זה הוליד המצאה גאונית כמו זו.

פוסטים קשורים

65 תגובות

  1. מה?

    לא היתה פונקציה כזו כי הוא המציא אותה אחרי פוקימון!
    אז איך יהיה את זה ליפני פוקימון!??!

    אני לא מבין כלום ממה שכתבת…
    אבל הרבה יותר הגיוני נגיד שהוא ראה 2 ילדים משחקים טטריס וחשב לעצמו מה אם הוא יצור משחק שיגרום לכך שהם לא יהיו כל אחד במשחק שלו ויתקשרו זה עם זה. לא משחק שכבר מחובר.

    זה מה שקרא! הוא ראה שני ילדים משחקים אחד ליד השני כל אחד במשחק שלו וחשב על זה שזה יהיה מגניב עם הם יוכלו לשחק ביחד וכך הוא הגה את העיון אתה רק חיזקת את התענה של היטמן בזה שרשמת את השורות האלה…

  2. לא עמית, הסיפור המקורי הוא ש2 הילדים היו מחוברים. הקונסולות היו מחוברות זו עם זו בכבל. ועם אתה גם טוען את זה אני מניח שעברת לצד שלי, ברוך הבא!!

  3. איזה מצחיק אתה, אוהד. מעולם לא היה כתוב שהיה כבל או שהקונסולות היו מחוברות. פשוט ששני הילדים שיחקו זה לצד זה ובדקו מה כל אחד עושה בקונסולה שלו.

  4. היה כתוב. ולא רק שהיה כתוב, סאטושי אמר את זה בעצמו. תברר עובדות לפני שאתה משכנע את כולם בהם.

  5. לא נכון!

    איפה כתוב שהם היו מחוברים? אתה משנה את הסיפור סאטושי טאג'ירי ראה זוג ילדים משחקים בקונסולת הגיים בוי שלהם זה לצד זה מי דיבר על חיבור בינהם?!
    אני עדיין אם היטמן…

  6. Tajiri: The communication aspect of Game Boy. It was a profound image to me. It has a communication cable. In Tetris, its first game, the cable transmitted information about moving blocks. That cable really got me interested. I thought of actual living organisms moving back and forth across the cable.
    מה שקרה לפי סאטושי זה שהכבל של הגיימבוי עניין אותו, והוא דמיין חרקים זזים עליו. כמו שאמרתי.

  7. אתה מערבב בין בשר לחלב. יכול להיות שהוא ראה את הילדים משחקים זה לצד זה במקרה אחד, ואז ראה את כבל הטטריס בפעם אחרת, ואז המציא את העברת הפוקימונים כתוצאה מאותם אירועים. ולפיכך, המקרה שלי אכן התרחש, ומכאן, שאני צודק.

  8. ויכול להיות שלא. בכל מקרה אתה לא יכול לקחת את זה כטענה כי זה לא מוכח.

  9. למעשה הוא ראה שני ילדים משחקים כשהם מחוברים בחוט [ככה זה היה לפני שהיה ויי פיי] ודמיין חרקים קטנים זוחלים על החוט. טעות במידע, מפלצות כיס! מביך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *