סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: לטאות בוערות / מיכאל אלבוים

גַחוֹמֶט (גחל+חומט) ~> חֲזִיזִיקִית (חזיז+זיקית) ~> לְטָאֵשׁ (לטאה+אש)

השלושה האלה עברו הרבה תרגומים, וצ'רמנדר השתנה לגחומט ממש הבוקר, לפני הפוסט הזה. שמות קודמים היו אשממית (אש+שממית) או חמומנדרה (חם+חמוד+סלמנדרה, לצד חמום).

השם האחרון היה פוחמנדרה (פוחם+סלמנדרה), אבל היו עם זה מספר בעיות: קודם כול המילה פוחם (מפחם, מישהו ששורף משהו) לא יושבת נכון, ולגבי סלמנדרה לא רציתי לחזור על המילה שבה התרגום האנגלי משתמש, מאותה סיבה שבסוף לא השתמשתי בסיומת זאור במשפחת בלבזאור.

הבוקר חיפשתי מילים מקבילות, ואז נזכרתי בחומט שהתגנב למקלחת שלי לפני מספר ימים – וחומט זה תחליף לא רע לסלמנדרה. הקסם בצ'רמנדר זה ההלחם של Char (לשרוף או לפחם) + Salamander (סלמנדרה), מה שיוצר באמצע את המילה Charm (להקסים). השם החדש, גחומט, הוא הלחם של המילים גחל וחומט, מה שיוצר באמצע את המילה גחון, שזה משהו חמוד או מקסים או אפילו ילדותי, ומצביע על השלב הראשוני בו הכיסלצת נמצאת. עוד אפשרות הייתה פחומט (פחם+חומט), אבל אפילו עם ניקוד הרבה יחשבו על פח במקום על פחם.

צ'רמיליון (Char+Chameleon) הפך לחזיזיקית, מכיוון שלא רציתי לחזור על המילה Char, והמילה חזיז התיישבה יפה עם זיקית. נקודה למחשבה, האם צ'רמיליון הוא זיקית לכל דבר? האם הוא יכול לשנות את הצבע של העור שלו? כנראה לא, כי השם היפני הוא בכלל Lizardo, כך שמדובר בלטאה ולא בזיקית. עוד אפשרות הייתה קיצור לחזיקית, מה שמכניס את המילה חזק בפנים, אבל מנגד גם את המילה חזיר, שזה לא קשור.

גם צא'ריזרד עבר לא מעט תחלופות. התרגום הראשוני היה פוחטאה (פוחם+לטאה), אבל זה לא הרגיש מאיים ביחס לגודל וליראה של הכיסלצת. לאחר התלבטויות רבות פניתי לשם היפני – Lizardon. ליזרדון זה שילוב של (Lizard+Dragon), אבל בעברית, לטאקון לא נשמע מאיים או קשור לאש, מה גם שדרקון זו מילה ירוקה ואני חיפשתי מילה כתומה. לטאה ואש ישבו שם יפה מאוד, אז קצת שיניתי את המשמעות כדי שייצא שם מתאים, ויצא לטאש, שם חזק ואימתי שכיף לשאוג בקרב.

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *