סרטים

ספיישלים

תוכנית (אופקים)

תוכנית (אש קטצ׳אם)

חדשות

פוקידע

כתבות

מנגה

מידע

פוקימון שני וארגמן

משחקים

מדריכים

יצירה

פוקימון כחול לבן

מחוז מפלצות כיס

יוטיוב

הכיסלצת היומית: שדוני הידע / מיכאל אלבוים (דור 4)

עָתִידוֹן (עתיד+שדון)

רוּחִיּוּךְ (רוח+חיוך)

גַּמוּדָע (גמד+מודע)

היום יש לנו שלוש כיסלצות אגדיות שבאות יחד, Uxie, Mesprit ו-Azelf, וזה יהיה מסובך כי באופן חריג השמות האגדיים באנגלית וביפנית שונים! אז בואו ניכנס לתוך העולם העל-חושי ונראה מה הכוונה.

הכיסלצת הראשונה היא Uxie, או ביפנית yukushii, הלחם של yukusaki (עתיד) או chishiki (ידע) ו-Pixie (פיה, שדון). במקביל יכולה להיות בפנים המילה You (אתה), כמו שנראה בהמשך.

הכיסלצת השנייה היא Mesprit, הלחם של Me (אני) לצד Spirit או Sprite (שדון, רוח), וביפנית emuritto, הלחם של emu (לחייך) או emotion (רגש) ו-Sprite. זה יכול גם להיות קשור ל-Emrys, השם שניתן על ידי הדרואידים למרלין הקוסם.

הכיסלצת השלישית בסט היא Azelf, הלחם של Azure (תכלת) או Us (אנחנו) ו-Elf (אלף, שדון), או עיוות של Self (עצמי). ביפנית השם אפילו לא דומה. agunomu זה שילוב של agnosticism (אגנוסטיות, השקפה פילוסופית שלא מניחה דברים שלא הוכחו) ו-Gnome (גמד, ננס).

עכשיו בואו נתחיל. יוקשי זה שילוב של ידע ושדון, אז זה נותן לנו ידון או שדע, אבל אפשר לשלב בין המילים בצורה מעט שונה ולקבל ידעון, שמתחבר לידעוני (קוסם). אמריט זה רגש או חיוך לצד שדון, אז נלחים את רגש ושדון ונקבל רגשדון. אפשר לקצר לרגשון, אבל נישאר עם השם המלא כדי להדגיש את השדיות. ואחרונה חביבה היא אגונום… אגנוסטיות עם גמד או ננס.

בואו נעצור כאן ונחזור אחורה. הכול טוב ויפה, אבל אם שלושתן שדונים זה מאבד מעט מהקסם, ולכן נשנה את השמות. יוקשי תהיה שדון עתיד (עתידון), אמריט תהיה רוח של חיוכים (רוחיוך), ועכשיו נמצא לאגנום מילה שקשורה לאגנוסטיות ומתחברת עם גמד או ננס.

המילה אגנוסטיות מגיעה מיוונית, מחיבור של a (לא) ו-gnosis (ידע), במילים אחרות, מה שלא ידוע, לא ידוע. אפשר להלחים את גמד וידע לגמדע, אבל נשנה את המילה מעט למודע ונקבל גמודע, מה שייתן לנו סט מאוד מעניין של שמות, עתידון, רוחיוך וגמודע.

משחקים באגם:

לעמוד הפייסבוק של מיכאל אלבוים: https://www.facebook.com/Elboim

פוסטים קשורים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *